Chip og Chap og grenhakkeren
Trædoktoren Anders And kæmper med de drillesyge jordegern Chip og Chap, da han opdager, at de opbevarer agern i det træ, han er ved at pleje. Anders skaber problemer for duoen med sin grenhakker (som de to jordegern fejlagtigt tror, er en fugl) og tjærespand, men Chip og Chap får overtaget, og Anders får sig sit livs forskrækkelse.