Marrakech: Imperial Sentinels
"A great city for a great king," said historian Ibn Khaldoun in the 14th century. Marrakech is one of the imperial cities created by monarchs who were anxious to establish their power from Catalonia to Mauritania.
"A great city for a great king," said historian Ibn Khaldoun in the 14th century. Marrakech is one of the imperial cities created by monarchs who were anxious to establish their power from Catalonia to Mauritania… Indeed, for centuries, Morocco was an empire whose hold spread way beyond its current borders. Immerse yourself in this glorious past by meeting those who keep on preserving and embodying the gems of the Moroccan heritage.