Murder in La Ciotat
The discovery of a young man who hanged himself in a warehouse of the La Ciotat shipyard leads young Chief Inspector Anne Sauvaire back to a story buried in the past of the city’s inhabitants and former shipyard workers. Reporter Batti Vergniot accompanies her during this complex investigation set against former social conflicts without realizing the consequences the investigation will have.
The discovery of a young man who hanged himself in a warehouse of the La Ciotat shipyard leads young Chief Inspector Anne Sauvaire back to a story buried in the past of the city’s inhabitants and former shipyard workers. Reporter Batti Vergniot accompanies her during this complex investigation set against former social conflicts and things left unsaid without realizing the consequences the investigation will have. Anne’s discreet personal research on her father’s past infringes on a difficult case amidst a quiet unassuming town where the law of silence is no myth. The past is the past. When a second murder occurs, the investigation seems to have reached a standstill...