Egypt's Paths
Combining geography, civilization and archeology, this series provides a glimpse of some of the most spectacular places in Egypt, and takes us to meet those who keep alive its legends.
Three centuries after the earliest discoveries, Egypt is still revealing new buried treasures, and its inexhaustible myths remain unabated. In this modern context, what becomes of the river, the source of the Egyptians' subsistence for millennia? What does death mean today? What force does eternity still carry in the minds of the inhabitants? And what can be found in the arid desert? Combining geography, civilization and archeology, this series puts a spotlight on some of the most spectacular places in Egypt, and takes us to meet those who keep alive its legends. A dreamlike journey through the four powerful and mysterious symbols around which the identity of Egyptian civilization was built: Death, Eternity, the Desert and the Nile.