Kuolema Niilillä
Hercule Poirot'n Egyptin loma höyrylaivalla muuttuu murhaajan etsinnäksi, kun täydellisen pariskunnan idyllinen häämatka katkeaa traagisesti. Tämä hillittömästä intohimosta ja lamauttavasta mustasukkaisuudesta kertova tarina, taustallaan aavikkomaisemat ja majesteettiset Gizan pyramidit, esittelee joukon moitteettomasti pukeutuneita matkailijoita.
Kolmiodraama on keskiössä tässä Agatha Christien vuoden 1937 romaaniin perustuvassa rohkeassa mysteeritrillerissä, joka kertoo pakkomielteisen rakkauden laukaisemasta tunnekaaoksesta ja sen tappavista seurauksista. Belgialaisen etsivän Hercule Poirot'n Egyptin loma loistokkaalla höyrylaivalla muuttuu kauhistuttavaksi murhaajan etsinnäksi, kun täydellisen pariskunnan idyllinen häämatka katkeaa traagisesti. Varakas seurapiirinainen, joka on kihloissa komean, työttömän poikamiehen kanssa (jolla oli aiemmin kuuma suhde naisen parhaaseen koulukaveriin) isännöi ylelliset hääjuhlat Karnakissa sen purjehtiessa Niilillä. Juhliin osallistuu joukko eksoottisia ja upeita ihmisiä, jotka väittävät olevansa heidän ystäviään. Toisen rakkaan viemisestä syntyvän karman seurauksena käynnistyy kiihkeä riita. Tämä hillittömästä intohimosta ja lamauttavasta mustasukkaisuudesta kertova tarina, taustallaan eeppiset aavikkomaisemat ja majesteettiset Gizan pyramidit, esittelee joukon moitteettomasti pukeutuneita matkailijoita ja tarpeeksi käänteitä, jotta yleisö pysyy varpaillaan aina viimeiseen, järkyttävään loppuratkaisuun asti.