Kuolleiden runoilijoiden seura
Kun karismaattinen uusi opettaja John Keating saapuu perinteikkääseen kouluun, hänen epätavallinen tyylinsä puhaltaa uutta henkeä opetusohjelmaan, mutta pian hän saa vastaansa paheksuvan opettajakunnan vihan, kun koulussa sattuu odottamaton tragedia.