Anna
Salaperäinen virus on saattanut ihmiskunnan sukupuuton partaalle. Anna asuu veljensä, Astorin, kanssa. Muiden kaltaisena päivänä Anna lähtee jälleen etsimään ruokaa, mutta kun hän palaa kotiin, Astor on kadonnut. Joku on siepannut hänet.
Punakuumeeksi kutsuttu salaperäinen virus, joka levisi Belgiasta kaikkialle maailmaan, on saattanut ihmiskunnan sukupuuton partaalle. Vain lapsia on enää jäljellä – he pysyvät immuuneina murrosikään asti. Sisilia on nyt hylätty saari. Luonto on alkanut vähitellen ottaa alueensa takaisin tukahduttaen vehreydellään betonirakennukset ja barokkipalatsien patsaat. Yhä hengissä olevat lapset ovat jakaantuneet anarkistisiin jengeihin. He tonkivat ruokaa tuhoutuneista rakennuksista ja hylätyistä ajoneuvoista tai varastavat sitä toisiltaan. Anna Salemi on 14 vuotta vanha ja asuu metsän suojassa olevassa maatalossa pikkuveljensä, Astorin, kanssa. Anna huolehtii hänestä seuraten heidän äitinsä heille ennen kuolemaansa jättämän Tärkeiden asioiden kirjan ohjeita. Joka aamu Anna poistuu talosta etsiäkseen jotain syötävää. Elämä on kuitenkin kovaa, ja ruokaa on niukasti. Muiden kaltaisena päivänä Anna lähtee jälleen etsimään ravintoa, mutta kun hän palaa kotiin, Astor on kadonnut. Joku on siepannut hänet. Löytääkseen veljensä Annan täytyy lähteä hiuksia nostattavalle seikkailulle.