"Past Lies" kertoo tarinan naisjoukosta, joiden vakaa, menestyksekäs elämä yhtäkkiä järkkyy, kun heidän 25 vuotta sitten luokkaretkellä kadonneen luokkatoverinsa jäänteet paljastuvat.
Luolasta Mallorcalta löytyy ihmisen jäänteitä. Komisario Paula Ríos Eldan poliisiasemalta saapuu saarelle. Jäänteet kuuluvat hänen vanhemmalle siskolleen, Matille, joka katosi luokkaretkellä 25 vuotta aiemmin. Samaan aikaan Matin lukioaikaiset ystävät kokoontuvat Ritan paluun merkeissä. Rita on toiminut maineikkaana elokuvaohjaajana Lontoossa 25 vuotta. Nostalginen ilmapiiri häiriintyy, kun komisario Ríos saapuu kertomaan heille löydöstä. Kukaan heistä ei ole pystynyt unohtamaan outoa katoamista 25:een vuoteen.