How to Be a Carioca
Irene (Argentiina), Matthias (Saksa), Nabil (Syyria), Laila (Israel) ja Karima (Angola) saapuvat Rio de Janeiroon eri syistä. Jokainen heistä kokee upean kaupungin kauneuden ja kaaoksen mutta kohtaa myös erilaisia vaikeuksia matkansa varrella. Onneksi he tapaavat ainutlaatuisen ja mutkia oikovan cariocan Franciscon, joka auttaa heitä selviytymään pulmistaan. Samalla he hälventävät ennakkoluuloja, avautuvat uusille kulttuureille, omaksuvat erilaisia näkökulmia ja puhuvat tasa-arvon puolesta. Vankkumaton ateisti Irene joutuu Riossa painimaan uskonnollisten kysymysten äärellä täyttääkseen äitinsä viimeisen toiveen. Tiukka ja joustamaton sinfoniakapellimestari Matthias huomaa, että improvisaatio on luovuuden peruspilari. Pakolainen Nabil aikoo hyödyntää Riossa vallitsevia vapauksia tarjotakseen perheelleen paremman elämän. Juuri armeijasta erotettu Laila oppii nuorelta pojalta, että paras tapa hyödyntää elämän tarjontaa on maailmankuvan laajentaminen. Tunnettu runoilija Karima opettaa Rion eliittiä kunnioittamaan hänen afrikkalaisia juuriaan. Viimeisessä jaksossa Francisco on avun tarpeessa. Hänen on käytettävä kaikki keinot päättääkseen tulevaisuudestaan rakastamassaan kaupungissa Rio de Janeirossa.