Jake Long – amerikkalainen lohikäärme
Disneyn Jake Long – amerikkalainen lohikäärme on komediaa ja toimintaa yhdistävä kasvutarina, jonka keskiössä on 13-vuotias aasialais-amerikkalainen poika Jake Long. Jake yrittää elää tasapainoista elämää skeittaavana newyorkilaisteininä samalla kun opettelee hallitsemaan mystisiä voimiaan amerikkalaisena lohikäärmeenä, jonka tehtävä on suojella ihmismaailmassa salaa asuvia taikaolentoja. Monet hulvattomat käänteet odottavat Jakea hänen yrittäessään selvitä samalla vaarinsa koulutuksesta ja murrosiän haasteista, kuten unelmien tytön tavoittelusta. Tytön, jonka alter-ego paljastuu Jaken arkkivihollisen suojatiksi.