Conan, a barbár
Arnold Schwarzenegger, a legendás harcos és hős Conan a barbár szerepében veszélyes, véres küldetésre indul, hogy megbosszulja szülei halálát.
A Weird Tales magazin oldalairól ugrik elő Robert E. Howard ponyvahőse, CONAN, A BARBÁR, főszerepben Arnold Schwarzeneggerrel. Howard fantasy-világának és kardos-varázslós történeteinek keveréke termékenyítette meg John Milius író-rendező és Oliver Stone képzeletét. A CONAN, A BARBÁR akkor kezdődik, amikor a gonosz hadúr, Thulsa Doom (James Earl Jones) serege lemészárolja az ifjú Conan szüleit, ő pedig rabszolgakereskedőkhöz kerül, ahol, miközben egyre nagyobb és erősebb lett, tulajdonosai képzik a rabszolgaviadalok barbár világára is, ahol a győztesek megbecsültek, a vesztesek pedig életükkel fizetnek. Conan hamarosan annyira erős lesz, hogy a tulajdonosai rájönnek, sokáig már nem tarthatják elnyomva, ezért elengedik a vadonba. Ott él tolvajként és kalandorként, míg egyszer csak véletlenül el nem lop egy ékkövet Thulsa Doomtól. Conan megesküszik, hogy megbosszulja szülei halálát, és háborút indít Doom és kígyóimádó kultusza ellen. Barátja, Subotai (Gerry Lopez) és élete szerelme, Valeria (Sandahl Bergman) segítik az úton, CONAN, A BARBÁR pedig bármi áron beteljesíti bosszúját.