Tim Burton’s The Nightmare Before Christmas
Bored with the same old scare-and-scream routine, Pumpkin King Jack Skellington longs to spread the joy of Christmas. But his merry mission puts Santa in jeopardy and creates a nightmare for good little boys and girls everywhere.
Enter an extraordinary world filled with magic and wonder, where every holiday has its own special land. This is the heartfelt tale of Jack Skellington, the Pumpkin King of Halloween Town and all things that go bump in the night. Bored with the same old tricks and treats, he yearns for something more, and soon stumbles upon the glorious magic of Christmas Town. When Jack decides to bring this joyful holiday back to Halloween Town, his dream to fill Santa's shoes unravels, and it's up to Sally, the rag doll who loves him, to stitch things together again.