Up
Retired balloon salesman Carl Fredricksen, part rascal and part dreamer, takes to the sky by tying thousands of balloons to his house. Unbeknownst to Carl, a young Wildnerness Explorer named Russell becomes an unexpected stowaway on the journey they never expected.
Carl Fredricksen, a retired balloon salesman, is part rascal, part dreamer and ready for his last chance at high-flying excitement. Tying thousands of balloons to his house, Carl sets off to the lost world of his childhood dreams. But unbeknownst to Carl, Russell, an overeager 8-year-old Wildnerness Explorer who has never ventured beyond his backyard, is in the wrong place at the wrong time...Carl's front porch. The world's most unlikely duo reach new heights and meet fantastic friends like Dug, a dog with a special collar that allows him to speak, and Kevin, a rare 13-foot tall flightless bird. Stuck together in the wilds of the jungle, Carl realizes that sometimes life's biggest adventures aren't the ones you set out to have.