Marvel Studios' Captain America: The First Avenger
Etter å ha blitt erklært udyktig for militærtjeneste, melder Steve Rogers seg frivillig til et topphemmelig forskningsprosjekt som forvandler ham til Captain America, en superhelt dedikert til å forsvare Amerikas idealer og lede kampen for frihet. Når en skremmende makt truer hele verden, kjemper verdens beste soldat mot HYDRA-organisasjonen, ledet av Red Skull.