Marvel Studios' Thor
Dette eventyret omslutter Marvel-universet fra nåtidens jord til det kosmiske riket Åsgard. I sentrum står Thor, en mektig, men arrogant kriger som har utløst en gammel krig. Odin forviser ham til jorden, og derfra må han hindre sin onde bror, Loke, i å ta fra Odin Åsgards trone. Når mørke krefter sendes for å invadere jorden, lærer Thor hva som skal til for å være en ekte helt.