Mikkes rival
Mikkes rival, Mortimer, prøver å vinne Minnis hjerte mens de er ute en ettermiddag. Samtidig som han innsmigrer seg hos Minni, plager han Mikke med narrestreker, og selv bilen hans truer Mikkes bil.