Oksen Ferdinand
I denne Oscarvinnende kortfilmen er Ferdinand en snill og rolig okse som bare vil lukte på blomstene. Men når han blir stukket av en bie, tror folkene i byen at han er vill og tar ham med til tyrefektingen! I ringen bryr Ferdinand seg bare om blomsterbuketten som blir kastet til tyrefekteren.