Ole Brumm: Juleferien
Etter gledelige minner om fortidens jul begynner nedtellingen til nyttårsaften. Petter Sprett planlegger en fest, men når Ole Brumm og vennene plager ham, blir han lei seg, og truer med å flytte. For å trøste Petter Sprett lager alle et nyttårsforsett om å forandre seg. Men se hva som skjer i Hundremeterskogen når Nasse Nøff begynner å sprette for å beseire frykten sin, Ole Brumm blir trist av å ikke spise honning og Tigergutt ikke kan sprette!