Phineas og Ferb i den 2. dimensjon
Phineas og Ferb oppdager at Perry, det elskede nebbdyret deres, er en hemmelig agent som kjemper mot ondskapen hver dag. De blir med ham på et eventyr til en annen dimensjon der en kjempeond dr. Doofenshmirtz har tatt over et alternativt trestatsområde. Når de avslører at han vil reise til deres dimensjon og ta over der, må gjengen og alter egoene deres slå seg sammen for å stanse ham.