Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl
Når den slu kaptein Barbossa stjeler Jack Sparrows skip og kidnapper guvernørens datter Elizabeth, slår Jack seg sammen med hennes barndomsvenn Will for å redde henne og skipet sitt, Black Pearl.
Kaptein Jack Sparrows erkefiende, den slu kaptein Barbossa, stjeler skipet hans, Black Pearl, og kidnapper guvernørens vakre datter Elizabeth. I et galant forsøk på å redde henne og Black Pearl, slår Elizabeths barndomsvenn Will Turner seg sammen med Jack. Det Will ikke vet, er at den forbannede skatten har dømt Barbossa og mannskapet hans til å leve som vandøde for evig.