Legenden Om Narnia: Løven, Heksa Og Klesskapet
De fire søsknene Lucy, Edmund, Susan og Peter Pevensie finner Narnia i et magisk klesskap når de leker gjemsel på godset til en mystisk professor. I Narnia finner barna et sjarmerende, en gang fredfullt, land med snakkende dyr, dverger, fauner, kentaurer og kjemper, som har blitt forbannet til evig vinter av den onde, hvite heksa Jadis. Sammen med løven Aslan leder barna Narnia i kamp. Inneholder tobakkskildring.