Sneakerella
I denne energiske, musikkdrevne Askepott-historien treffer vi El, en gryende joggeskodesigner fra Queens, som jobber som lagerhjelp i en skobutikk og skjuler talentet sitt. Det slår gnister når han tilfeldigvis møter Kira King, en slags Drømmeprinsesse fra Manhattan. Med en dytt fra sin beste venn og et lite dryss magi, finner El motet til å knytte lissene og drømme stort.
Denne energiske, musikkdrevne filmen er satt til New York Citys avant-garde joggesko-gatekultur og er en moderne vri på eventyret om Askepott. El er en gryende joggeskodesigner fra Queens som jobber som lagerhjelp i skobutikken som tilhørte hans avdøde mor. Han skjuler talentet sitt for sin overarbeidede stefar og to ondskapsfulle stebrødre som stadig stikker kjepper i hjulene for ham når en mulighet dukker opp. Når El møter Kira King, den tøffe, selvstendige datteren til den legendariske basketstjernen og joggesko-gründeren Darius King, oppstår det gnister. De to finner tonen gjennom en felles lidenskap for joggesko. Med en dytt fra sin beste venn og et dryss av gudfarens magi, finner El motet til å bruke talentet og følge drømmen om å bli en ekte joggeskodesigner i bransjen. El er klar til å knytte lissene og drømme stort.