The Color of Friendship
To jenter med forskjellige bakgrunner møtes og endrer hverandres liv. Mahree lever under apartheid med sin rike familie. Piper Dellums er datter av et kongressmedlem i Washington, D.C. Mahree blir valgt til å tilbringe et semester hos Dellums-familien, og hun og Piper innser at de ikke er slik de trodde. De to må konfrontere antagelsene og lære hva ekte vennskap er.