Trollmannens læregutt
Magi finnes overalt, selv på travle Manhattan. Trollmannen Balthazar Blake (Nicolas Cage) kjemper mot mørke krefter, og når fysikkstudenten Dave Stutler viser skjult potensiale, lærer Balthazar ham magiens kunst. Dave vet ikke at det kan være nøkkelen til å beseire en ond trollkvinne... og vinne jenta.