Victoriafallene: Afrikas paradis
Man ser den på opptil 30 kilometers avstand: Som en vulkan som snart får utbrudd, stiger en glødende sky mot himmelen. Slik kan man oppleve Victoriafallene ved soloppgang. Folket kaller det "tordenrøyken". Under tørketiden innledes en uvanlig dyrevandring da store elefantflokker kommer hit fra Hwange nasjonalpark, 100 kilometer unna. Når det utrolige og svært sjeldne skuet finner sted, svømmer de gjennom Zambesi som perler på en snor.