Fresh Off the Boat
Det er 90-tallet, og 11 år gamle, hip-hop-elskende Eddie flyttet til en forstad i Orlando fra DCs Chinatown sammen med foreldrene sine . Familien opplever et kultursjokk i denne komedien om jakten på den amerikanske drømmen. "Fresh Off the Boat" er basert på kokken Eddie Huangs memoarer Fresh Off the Boat.
Det er 1995 og 11 år gamle hip-hop-elskende Eddie Huang og familien flytter fra Washington, DC til Orlando i Florida. Flyttingen er bestemt av Eddies far, Louis, som er den nye, stolte eieren av «Cattleman’s Ranch», en helamerikansk biffrestaurant, men Louis skjuler at forretningene ikke er så gode som han hadde håpet eller lovet sin pengemotiverte kone, Jessica. Eddies første skoledag er tøff – takket være den asiatiske lunsjen han har med seg og hans hovedsakelige hvite klassekamerater – men han holder motet oppe, delvis takket være hans tre-poengs-plan: «Én, skaff deg en plass ved bordet. To: Møt Shaq. Tre: forandre spillet, muligens med hjelp fra Shaq.» Og alt han trenger for å begynne planen, er en «hvit lunch». Louis tror nøkkelen til å bedre forretningene er å ansette Mitch, en hvit vert, som kan ønske de hvite kundene velkommen, og Eddie er i ferd med å lære at til tross for at han føler seg alene i verden, har han alltid familiens kjærlighet og støtte... og at han ikke trenger å late som om han er en annen for å høre til.