Renegade Nell
England 1705: Beskyldt for mord og på flukt med sine søstre, tvinges Nell Jackson til å bli landeveisrøver for å overleve. Med hjelp fra sin kløktige lille venn, Billy Blind, forstår Nell at skjebnen har en plan for hennes talenter. En mye større plan enn hun kunne forestille seg: å stoppe en magisk plan mot Dronningen av England.
England 1705: Nell Jackson returnerer fra krig til sin familie i Tottenham. Med hjelp fra sin kløktige lille venn Billy Blind som gir henne superkrefter, havner hun i bråk med den lokale grunneierens sønn, Thomas Blancheford. Hun blir beskyldt for mord og på flukt med sine søstre Roxy og George, blir Nell en landeveisrøver. Ryktet om hennes bemerkelsesverdige krefter sprer seg og hun tiltrekker seg oppmerksomheten fra den dubiøse jarlen av Poynton, som har en magisk plan for å ta dronningen av England. I en uunngåelig konflikt med Poynton forstår Nell og Billy at deres kamp for rettferdigheten er større enn de først trodde, og at for å frikjenne sitt eget navn, må hun først beseire Poynton og redde landet.