Zoals Alleen Oma Dat Kan
Oppskrifter og hemmelige matlagingstips blir videresendt fra generasjon til generasjon. Det er ofte besteforeldrene som deler disse tipsene og triksene med barna og barnebarna. Disse spesielle rettene har historier som ikke bør gå tapt, og det er derfor Danny dykker inn på kjøkkenet med bestemødrene og bestefedrene for å lage spesielle familieoppskrifter.