De kleine ezel
Een Joods jongetje in het oude Israël moet van zijn vader zijn oude, kleine ezel Kleintje verkopen en hij brengt de ezel naar de markt in Jeruzalem. De jongen vindt geen kopers en geeft het bijna op, tot hij een aardige man ontmoet die Jozef heet. Jozef koopt Kleintje en gebruikt hem om zijn zwangere vrouw Maria naar Bethlehem te brengen.