The Finest Hours
Als tijdens een enorme winterse storm meer dan 30 matrozen vast komen te zitten op een snel zinkend schip, trekken vier leden van de Amerikaanse kustwacht eropuit om ze redden. In een bootje voor 12 man moeten ze golven van 18 meter en windkracht 12 trotseren. Deze actiethriller is gebaseerd op een waargebeurd verhaal.
Gebaseerd op het unieke verhaal van de grootste reddingsactie met een kleine boot in de geschiedenis van de kustwacht. Een verhaal van moed, loyaliteit en eer tegenover een geweldige overmacht. Als een grote storm opsteekt aan de kust van Cape Cod, breekt een T-2 olietanker doormidden, waardoor meer dan 30 bemanningsleden op het snel zinkende achtersteven vast komen te zitten. Terwijl kapitein Bernie Webber (Chris Pine) en zijn bemanning in een 12-zits reddingsboot eropuit gaan om ze te redden, probeert hoofdingenieur Ray Sybert (Casey Affleck) zijn mannen zo lang mogelijk in leven te houden. Dit aangrijpende verhaal vol met actie vertelt over het vertrouwen van de mannen in hun missie, zichzelf en elkaar.