Giovanni E Le Sue Galline
Op Sicilië blijft een boerendorpje in Marineo op slechts 30 kilometer van Palermo voortbestaan. Gedurende de vier seizoenen zien we hoe het leven en de tradities worden aangepast aan de veranderende gewassen en het klimaat.
Op Sicilië blijft een boerendorpje in Marineo op slechts 30 kilometer van Palermo voortbestaan. Gedurende de vier seizoenen zien we hoe het leven en de tradities worden aangepast aan de veranderende gewassen en het klimaat. Deze documentaire vertelt het verhaal van de inwoners die ondanks de crisis in de graanteelt en bij het fokken van melkkoeien, de tradities van hun voorouders, grootouders en ouders in ere willen houden. Ze houden vast aan eeuwenoude werktuigen om het land te bewerken en werken met diersoorten die door de industriële fokkerij verdwijnen.