Moord In Het Land Der Katharen
Bij de opening van een tentoonstelling over de Inquisitie in een beroemd Katharenkasteel, zijn bezoekers geschokt als ze het verminkte lichaam van een jonge vrouw in een martelkooi ontdekken. Een jongeman met het syndroom van Down wordt op de plaats delict gevonden en wordt de hoofdverdachte. Alles lijkt erop te wijzen dat hij de schuldige is.
Bij de opening van een tentoonstelling over de Inquisitie in een beroemd Katharenkasteel, zijn bezoekers geschokt als ze het verminkte lichaam van een jonge vrouw in een martelkooi ontdekken. Een jongeman met het syndroom van Down wordt op de plaats delict gevonden en wordt de hoofdverdachte. Alles lijkt erop te wijzen dat hij de schuldige is. Omdat inspecteur Pauline Franchet de zus van de verdachte is, wordt ze onmiddellijk van de zaak gehaald en vervangen door de hoofdinspecteur van de onderzoeksafdeling van de gendarmerie van Montpellier, Thomas Costella. Maar Pauline blijft onvermoeibaar vechten om haar broer te beschermen en zijn naam te zuiveren. Haar strijd zal gevolgen hebben, zowel voor haar als voor de mensen om haar heen...