Moord in Cotentin
Een mannenlichaam wordt drijvend op een bed van brem gevonden in een meer op de Normandische heide. François Lehodey had vijanden, maar getuigen beweren een jonge roodharige vrouw gekleed in het wit te hebben gezien bij de plaats delict. De bewoners hebben het over de legende van een 'Witte Dame'. Hoofdinspecteur Hélène Ribero leidt het onderzoek en vormt een team met de mysterieuze vreemdeling.