Sherlock Holmes was een moderne man. De wereld is oud geworden. Nu is hij terug zoals hij zou moeten zijn: gespannen, moeilijk en gevaarlijk om te kennen. Wanneer ex-soldaat en dokter John Watson Sherlock leert kennen, is het duidelijk dat de twee mannen enorm veel van elkaar verschillen, maar er ontstaat toch een onverbrekelijke band wanneer ze samen verbijsterende zaken onderzoeken.