How to Be a Carioca
Francisco (Seu Jorge) is een echte Carioca: een probleemoplosser die altijd een manier vindt om iets voor elkaar te krijgen. Francisco's probleemoplossend vermogen is van essentieel belang voor de vijf nieuwkomers in Rio de Janeiro. Onze gasten zijn afkomstig uit Argentinië, Duitsland, Syrië, Israël en Angola, en krijgen allemaal te maken met problemen. Uiteindelijk is het Francisco die op de proef wordt gesteld om zijn toekomst te bepalen in de stad waar hij van houdt.
Irene (Argentinië), Matthias (Duitsland), Nabil (Syrië), Laila (Israël) en Karima (Angola) arriveren allemaal om verschillende redenen in Rio de Janeiro. Allemaal ervaren ze de schoonheid en de chaos van deze prachtige stad, en ze komen allemaal in de problemen. Gelukkig komen ze in contact met Francisco, een echte Carioca, die hen kan helpen bij het oplossen van hun problemen. Tijdens dit proces laten ze hun vooroordelen los, stelt iedereen zich open voor nieuwe culturen, accepteert iedereen andermans standpunten en worden ze allemaal voorstander van acceptatie en gelijkheid. Irene, een uitgesproken atheïst, worstelt met de verschillende religies in Rio om de wens van haar moeder te vervullen. Matthias, een strenge en starre dirigent, ontdekt dat improvisatie een bron van creativiteit kan zijn. Nabil, een vluchteling, wil profiteren van de vrijheden in Rio om zijn gezin een beter leven te geven. Laila, die net uit het leger is ontslagen, leert van een jongetje dat de beste manier om te kunnen genieten van het leven, is door je visie op de wereld te verbreden. Karima, een bekende dichteres, leert de elite van Rio om trots te zijn op hun Afrikaanse wortels. In de laatste aflevering heeft Francisco hulp nodig. Hij moet al zijn kwaliteiten inzetten om zijn toekomst veilig te stellen in de stad waarvan hij houdt: Rio de Janeiro.