Nemesis
Sylvia van Maele, officier van justitie in Den Haag, bundelt haar krachten met Lars van de FIOD in de strijd tegen financiële misdaad: een schaduwwereld vol brievenbusfirma's, doodlopende paper trails en internationale belastingregels die gebogen en gebroken worden. Wanneer de grens tussen haar persoonlijke en professionele leven vervaagt, moet Sylvia op haar intuïtie vertrouwen om te overleven.
Nemesis is een complotthriller over financiële misdaad en belastingontwijking in de top van Nederland: een schaduwwereld vol brievenbusfirma’s en doodlopende paper trails. Sylvia van Maele, officier van justitie in Den Haag, en Lars van Deurnen, rechercheur bij de FIOD, volgen geldsporen en criminele afrekeningen op zoek naar misdadigers. Ze worden geconfronteerd met een meedogenloze elite die ten koste van alles haar rijkdom en macht wil beschermen. Wanneer Sylvia’s persoonlijke en professionele leven vervagen, duurt het niet lang voordat ze zich realiseert dat de regels en praktijken die haar werk onmogelijk maken er niet zomaar zijn. Ze moet op haar intuïtie leren vertrouwen om te overleven, zelfs als dat betekent dat ze in opstand moet komen tegen de mensen die ze het meest vertrouwt.