Rowan Bouwmeester is een 12-jarige jongen met veel talent voor de Force. Als hij het Kyberzwaard ontdekt, een oud wapen dat sterk verbonden is met de Jedi, komt zijn wereld op zijn kop te staan.
De Bouwmeesters zijn een familie verzamelaars met een werkplaats voor reparaties aan boord van een ruimtestation, ver aan de grenzen van het Keizerrijk. Rowan Bouwmeester is een 12-jarige jongen met veel talent voor de Force. Als hij het Kyberzwaard ontdekt, een oud wapen dat sterk verbonden is met de Jedi, komt zijn wereld op zijn kop te staan. Samen met zijn bijdehante oudere zus Kordi, super-piloot en grote broer Zander, en een opgeknapte gevechtsdroid genaamd Roger, gaat Rowan de strijd aan met het Keizerrijk om vrede terug te laten keren in het universum.