Stolen - Catching the Art Thieves
Deze meeslepende documentaireserie combineert verhalen achter kunstroof, internationale criminaliteit, geweld en corruptie door middel van interviews met de mensen die erbij waren op de plekken waar het gebeurde. Na de Koude Oorlog begonnen landen hun grenzen open te stellen, wat in heel Europa een golf van criminaliteit ontketende en waarbij waardevolle kunst een ruilmiddel werd.
Deze meeslepende documentaireserie combineert verhalen achter kunstroof, internationale criminaliteit, geweld en corruptie door middel van interviews met de mensen die erbij waren op de plekken waar het gebeurde. Na de Koude Oorlog begonnen landen hun grenzen open te stellen, wat in heel Europa een golf van criminaliteit ontketende en waarbij waardevolle kunst een ruilmiddel werd. Van Servische krijgsheren tot voormalige KGB-agenten, gevaarlijke partijen in levensgevaarlijke criminele netwerken maakten gebruik van de verschuivende wereldpolitiek om schilderijen ter waarde van miljoenen te stelen. Deze serie richt zich op drie grote diefstallen in Frankfurt, Stockholm en Oslo en onthult de verhalen erachter, verhalen vol afpersing, handel, drugs en moord.