The English
The English, een pakkende western, neemt de thema's identiteit en wraak als uitgangspunt om een bijzondere en meeslepende parabel te vertellen over etniciteit, macht en liefde. Een aristocratische Engelse vrouw, Lady Cornelia Locke en een Pawnee ex-cavalerieverkenner, Eli Whipp, komen samen in het midden-Amerika van 1890 om een gewelddadig landschap te doorkruisen dat op dromen en bloed gegrondvest is.
The English, een epische western, neemt de kernthema's identiteit en wraak als uitgangspunt om een bijzondere en meeslepende parabel te vertellen over etniciteit, macht en liefde. Een aristocratische Engelse vrouw, Lady Cornelia Locke en een Pawnee ex-cavalerieverkenner, Eli Whipp, komen samen in het midden-Amerika van 1890 om een gewelddadig landschap te doorkruisen dat op dromen en bloed gegrondvest is. Beiden hebben een duidelijk besef van hun lotsbestemming, maar geen van beiden is zich ervan bewust dat het geworteld is in een gedeeld verleden. Ze moeten steeds angstaanjagende obstakels overwinnen die hen fysiek en psychisch tot in hun kern op de proef zullen stellen. Maar naarmate elk obstakel geslecht wordt, komen ze dichter bij hun uiteindelijke bestemming, de nieuwe stad Hoxem, Wyoming. Het is hier, na een onderzoek door de plaatselijke sheriff Robert Marshall en de jonge weduwe Martha Myers naar een reeks bizarre en macabere onopgeloste moorden, dat de volle omvang van hun met elkaar verweven geschiedenis echt begrepen zal worden, en ze zullen oog in oog komen te staan met een toekomst die hun verdere leven zal bepalen.