The Net: Prometheus
De voormalig professioneel voetballer en nu dopingjager en sporttraumatoloog Georg Trotter (Tobias Moretti) neemt de leiding over van een dure sportkliniek in de Alpen. Het klinkt haast te mooi om waar te zijn. Al snel ontdekt Georg duistere geheimen die zijn toekomst en zijn verleden betreffen.
Georg Trotter was een voetballer die altijd volgens de regels speelde, maar als prof is hij nooit ver gekomen. Daarom is hij geneeskunde gaan studeren en werkt hij nu als traumachirurg en sporttraumatoloog in een ziekenhuis in Liverpool. Dat alles zal veranderen als op een dag zijn oude vriend Andreas Müller hem de positie van directeur aanbiedt bij een nieuw gebouwde medische faciliteit gespecialiseerd in prestatieverbetering. Tussen de muren van de kliniek moeten jonge spelers worden gevormd tot de beste voetballers ter wereld – op legale wijze. Maar Georg krijgt al snel twijfels. Zijn de jonge spelers niet meer dan testmateriaal en wordt hun genetische opbouw veranderd zonder dat zij dat weten? Georg Trotter ontdekt verschrikkelijke geheimen die betrekking hebben op zowel zijn toekomst als zijn verleden.