Giovanni E Le Sue Galline
På Sicilia overlevde en liten jordbrukslandsby i området Marineo, bare 30 kilometer fra Palermo. I løpet av de fire årstidene tilpasser livet og tradisjonene seg de skiftende avlingene og klimaet.
På Sicilia overlevde en liten jordbrukslandsby i området Marineo, bare 30 kilometer fra Palermo. I løpet av de fire årstidene tilpasser livet og tradisjonene seg de skiftende avlingene og klimaet. Denne dokumentaren forteller historien om menneskene der, som under krisen i kornproduksjonen og melkeproduksjonen prøver å opprettholde tradisjonene til sine forfedre, besteforeldre og fedre. Den dag i dag bruker de eldgamle redskaper til å dyrke jorda og avle opp dyrearter som er i ferd med å forsvinne på grunn av industriell avl.