Marvel: 75 år, fra kiosklitteratur til populærkultur!
Historien om Marvel, fra de begynte i 1939 som Timely Comics, med Martin Goodman og Stan Lee som nøkkelfigurer i Marvel på 40-tallet, i tillegg til tilblivelsen av Captain America, påvirkningen fra andre verdenskrig og nedgangen for superhelthistorier og fallet til tegneserieindustrien på 50-tallet. Etter et tiår med nedgang skapte Stan Lee og Jack Kirby det moderne superheltteamet i 1961 med Fantastic Four, noe som hjalp til med å bringe tilbake superhelthistorier og la grunnlaget for "Marvel-æraen". Inneholder tobakkskildringer.