No Crossover: The Trial of Allen Iverson
På Valentinsdagen i 1993 bowlet 17 år gamle Allen Iverson i Hampton i Virginia da en krangel førte til en slåsskamp. Ettervirkningene og den påfølgende rettssaken delte byen etter raselinjer.
På Valentinsdagen i 1993, bowlet basketballstjernen fra Bethel High School, Allen Iverson, i Hampton i Virginia med fem skolevenner. Det skulle være en vanlig kveld, men endte med å definere Iversons unge liv. En krangel førte snart til en slåsskamp og Iversons unge svarte venner slåss med en gruppe hvite gjester. Ettervirkningene av slåsskampen og hvordan den påfølgende rettssaken ble håndtert, gjorde at tenåringen - som noen mente var nasjonens beste high school-utøver - havnet i fengsel og delte byen langs raselinjene. Oscar-nominerte Steve James ("Hoop Dreams") drar tilbake til hjembyen Hampton der han pleide å spille basketball, for å ta en personlig titt på denne fortsatt omstridte hendelsen og undersøke virkningen den hadde på Iverson og samfunnet.