Pingviner
I Disneynatures blir en adeliepingvin som heter Steve med millioner av andre hanner med på den kalde våren i Antarktis for å bygge rede, finne en livsledsager og stifte familie. Ikke noe av dette kommer av seg selv, når han står ovenfor alt fra spekkhoggere til leopardseler, som uten nåde truer livet hans.