Sverdet i Stenen
Ifølge legenden kan kun de med ære, anstendighet og indre styrke få Englands trone ved å dra ut det fortryllede sverdet som sitter fast i en diger stein. Mange tapre riddere har prøvd, så det virker umulig at en ung lærling som Vorte kan lykkes. Med trollmannen Merlins veiledning, hjelp fra hysteriske venner og sann karakterstyrke, kan kanskje Vorte bli Englands beste konge. Inneholder tobakkskildringer.