Takk for turen
En pensjonert skiløper tar seg av sin syke tidligere trener, og reflekterer over deres delte historie og fremtid. Roland og Bertil bor sammen i et avsides gårdshus i Øst-Norge. Men Bertils kreftdiagnose kaster en skygge over forholdet deres, og de finner rollene sine reversert. Roland må ta seg av den gamle treneren og partneren sin, som nekter å motta livsforlengende behandling. Sammen ser de tilbake på forholdet sitt og karrierene, mens Roland også må se fremover mot et liv uten Bertil.