The Monuments Men
Midt under andre verdenskrig får en liten gruppe kunsteksperter et oppdrag av Roosevelt som soldater, og blir sendt til det europeiske teateret for å beskytte historiske viktige bygninger og monumenter, og for å lokalisere store lagre av uvurderlig kunst plyndret av nazistene. De oppdager kunst i slott og gruver, og kjører et kappløp mot tiden mens nazistene kjemper for å ødelegge alt de kan.
THE MONUMENTS MEN er basert på den sanne historien om den største skattejakten i historien. Det er et actiondrama som fokuserer på syv gamle og utrente museumsdirektører, kunstnere, arkitekter, kuratorer og kunsthistorikere som gikk til frontlinjer i andre verdenskrig for å redde verdens kunstneriske mesterverk fra nazi-tyver og returnere dem til sine rettmessige eiere. Med kunsten skjult bak fiendens linjer, hvordan kunne da disse gutta håpe å lykkes? Mens Monuments Men befant seg i et kappløp mot tiden for å unngå ødeleggelse av tusen år med kultur, var de villig til å risikere livet for å beskytte og forsvare menneskehetens største prestasjoner.