The Real Queens of Hip-Hop: The Women Who Changed the Game – An ABC News Special
The Real Queens of Hip-Hop: The Women Who Changed the Game undersøker utviklingen og påvirkningen til kvinnelige rappere, fortalt av pionerene som hjalp til med å skape et musikalsk og kulturelt imperium. Alle som intervjues er kvinner, fra pionerene på 70- og 80-tallet til de som toppet hitlistene på 90- og 00-tallet, til dagens stjerner.
The Real Queens of Hip-Hop: The Women Who Changed the Game undersøker utviklingen og påvirkningen til kvinnelige rappere, fortalt av pionerene som hjalp til med å skape et musikalsk og kulturelt imperium. Alle som intervjues er kvinner, og Salt fra Salt-N-Pepa er fortelleren i denne spesialen, sammen med opptredener av den legendariske MC Lyte og original musikk av WondaGurl. Programmet inneholder nye intervjuer fra de som topper dagens hitlister, som City Girls, sammen med pionerer fra 70-tallet som "mikrofonens mor" MC Sha-Rock, og stjerner fra 80-, 90- og 00-tallet inkludert Da brat, Eve, Trina og Yo-Yo. Disse banebrytende artistene forteller om sine største karriereøyeblikk og deler sine personlige historier fra kulissene. Programmet inneholder også en sjelden samtale mellom generasjonene med radiopersonlighet og rapper Angie Martinez som gjest. Lakeyah, Lil Mama og Roxanne Shanté diskuterer sine felles erfaringer med å lykkes i en mannsdominert bransje, hvordan bransjen legger stort skjønnhetspress på populære kvinner, og hvordan internett og sosiale medier har forandret rap-bransjen.