The Lions of Sicily
Brødrene Paolo og Ignazio Florio drar fra Calabria til Palermo, hvor de åpner en krydderforretning. Drevet av ambisjoner forvandler Paolos sønn, Vincenzo, den til et forretningsimperium. Mens han jobber med å etablere Florio-familiens navn, får kjærligheten hans til Giulia ham til å ofre aspirasjonen om adelskap.
Brødrene Paolo og Ignazio Florio drar fra Calabrias fattigdomsrammede Bagnara Calabra til Palermo, hvor de åpner en krydderforretning og snart blir rike. Paolos sønn, Vincenzo, forvandler imidlertid Florio-familien til et vaskeekte forretningsimperium, gjennom årene som leder frem mot samlingen av Italia. Drevet av et brennende ønske om å lykkes, streber han etter å bli behandlet som en likemann av adelen i Palermo, en streben som krever at han gifter seg med en aristokrat. Han blir imidlertid hodestups forelsket i middelklassekvinnen Giulia Portalupi, og ofrer ønskene sine om adelskap. Dette gjør at oppgaven om å opprettholde Florio-navnet faller på deres eneste sønn, Ignazio.