Tolkien
Tolkien utforsker den foreldreløse forfatterens formative år da han finner vennskap, kjærlighet og kunstnerisk inspirasjon blant en gruppe andre utstøtte på skolen.
Tolkien utforsker den foreldreløse forfatterens formative år da han finner vennskap, kjærlighet og kunstnerisk inspirasjon blant en gruppe andre utstøtte på skolen. Dette fører ham inn i starten av første verdenskrig, som truer med å rive 'fellesskapet' fra hverandre. Alle disse opplevelsene inspirerte Tolkien til å skrive sine berømte Midgard-romaner.